تبیان، دستیار زندگی
د «راهپیمایی پنگوئن‌ها» از جمله 15 فیلمی است كه در بخش مستند این دوره از مراسم اسكار، با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت. آكادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی 15 فیلم منتخب بخش مستند این دوره از رقابت‌های اسكار را اعلام كرد. این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفتاد و هشتمین مراسم اسكار


فیلم مستند «راهپیمایی پنگوئن‌ها» از جمله 15 فیلمی است كه در بخش مستند این دوره از مراسم اسكار، با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

آكادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی 15 فیلم منتخب بخش مستند این دوره از رقابت‌های اسكار را اعلام كرد.

این 15 مستند كه دو فیلم «راهپیمایی پنگوئن‌ها» و «MAD HOT BALLROOM» از آن جمله‌اند، از میان 82 فیلم، انتخاب شده‌اند.

فیلم فرانسوی «راهپیمایی پنگوئن‌ها»، به طرزی ماهرانه در قالبی مستند به زندگی پنگوئن‌ها روح انسانی بخشیده و نتیجه كار آنقدر موفق و جذاب است كه با فروش 77 میلیون دلاری در آمریكا ركوردی بی‌سابقه را پس از فروش 119 میلیون دلاری فیلم «فارنهایت 11/9» در عرصه فیلم‌های مستند به نام خود ثبت می‌كند. فروش این فیلم در دیگر نقاط جهان به 27 میلیون دلار رسید.

فیلم «MAD HOT BALLROOM» نیز یك داستان جذاب از یك عده از بچه مدرسه‌ای‌های ساكن نیویورك است كه در یك مسابقه رقص با یكدیگر به رقابت ‌می‌پردازند. این فیلم كه در زمان نمایش خود با موجی از انتقاد‌ها روبرو شد، تنها توانست هشت میلیون دلار فروش كند.

كارشناسان و منتقدان سینمایی، سال 2005 را سال استثنایی برای محصولات مستند نامیده‌اند.

گفتنی است 13 فیلم معرفی شده در بخش مستند، عبارتند از «پس از بی‌گناهی»، «پسرهایی از باراكا»، «كابوس داروین»، «شیطان و دانیل جانستون»، «باهوشترین افراد توی اتاق»،«مرد سفید ناشناس»، «سرزمین رویا»، «رایز»، «در خاك وطن: گزارش مستند كمیته 11/9»، «جنگ خیابانی»،‌«مردربال» و «FAVELA RISING».

آكادمی علوم و هنرهای سینمایی امسال از 91 كشور جهان برای شركت در بخش فیلم‌های خارجی زبان مراسم اسكار سال 2006 دعوت به‌ عمل آورد كه تاریخ نهایی معرفی كاندیداهای هر كشور تا تاریخ سوم اكتبر (11 مهر) اعلام كرد.

نامزدهای هفتاد و هشتمین دوره از رقابت‌های اسكار تا پیش از سحرگاه روز 31 ژانویه اعلام و پس از آن نیز مراسم اهدای جوایز اسكار و فرش قرمز در تاریخ پنجم مارس اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط

آكادمى اسكار نماینده ایتالیا را رد كرد

هالیوود، ستاره‌ها و مشکلات سر راه

آخرالزمان در سینمای هالیوود

با اسپیلبرگ و جنگ دنیاها

منبع : خبرگزاری فارس